|
Tu jesteś: : :
Zdrowie Szlachetne zdrowie - doniesienia ze świata medycyny.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Ulica jest bardziej czysta niż podłoga Twojej kuchni
Naukowcy amerykańscy obalili zasadę, zgodnie z którą żywność, która po upuszczeniu nie leży na podłodze dłużej, niż 5 sekund, nadaje się do dalszej konsumpcji. Chociaż wcześniejsze badania wykazywały, że niektóre rodzaje pokarmów nie ulegają zanieczyszczeniu nawet do minuty po upadku na ziemię, Paul Dawson z Clemson University w Karolinie Południowej, uważa, że groźne zarazki są w stanie przedostać się na powierzchnię upuszczonej potrawy błyskawicznie. Więcej >>>
(x / 2010-08-14 17:37:04)
dodaj komentarz
Naukowcy: chcesz schudnąć jedz mniej mięsa
Zmniejszenie spożycia mięsa może być kluczowym czynnikiem, pomagającym w obniżeniu wagi. Do takiego wniosku doszła grupa badaczy europejskich. Wyniki ich pracy opublikowano w amerykańskim piśmie naukowym "American Journal of Clinical Nutrition". Wiecej >>>
(p / 2010-08-14 17:33:26)
dodaj komentarz
Mięso może przyspieszać dojrzewanie młodych dziewcząt
Dieta bogata w mięso może przyspieszać proces dojrzewania u młodych dziewcząt i zwiększać ryzyko zachorowania na raka piersi oraz chorobę serca w późniejszym wieku.
Naukowcy brytyjscy odkryli, że dziewczynki, które w wieku 7 lat spożywają więcej, niż 12 porcji mięsa tygodniowo, mają pierwszą menstruację przed ukończeniem 13 roku życia i są w znacznie wyższym stopniu narażone na liczne schorzenia, m.in. raka piersi, raka jajników i chorobę serca. (Źródło: Onet.pl)
(KaMa / 2010-06-21 19:35:37)
komentarze [1] | dodaj komentarz
Myjąc zęby, dbamy o serce
Nieodpowiednia higiena jamy ustnej prowadzi do większego ryzyka chorób serca - ostrzegają naukowcy, których wnioski publikuje "British Medical Journal". Więcej >>>
(KaMa / 2010-06-06 20:09:46)
dodaj komentarz
Korzystny 5-dniowy wegetarianizm
Przejście na 5 dni w tygodniu na dietę wegetariańską znacznie zmniejsza zawartość antybiotyków i ftalanów w organizmie - wynika z badań koreańskich naukowców. Oczywiście, my polecamy dietę wege 7 dni w tygodniu! Więcej >>>.
(KaMa / 2010-05-23 19:42:32)
dodaj komentarz
Pistacje w walce z cholesterolem
Jeżeli mamy zbyt wysoki poziom cholesterolu i trójglicerydów powinniśmy częściej sięgać po orzechy, a w szczególności pistacje - dowodzą naukowcy na łamach "Archives of Internal Medicine". Więcej >>>
(x / 2010-05-19 22:06:12)
dodaj komentarz
Zbawienne skutki jedzenia orzechów
Garść orzechów włoskich dziennie pozwala na skuteczne zapobieganie nowotworom prostaty. Naukowcy amerykańscy prowadzili badania na myszach, które wykazały, że bogate w kwasy omega-3 orzechy zapobiegają rozwojowi nowotworów i spowalniają tempo ich wzrostu. Zdaniem badaczy, mężczyźni powinni zjadać około 14 orzechów dziennie. (Źródło: Onet.pl)
(KaMa / 2010-04-18 07:26:38)
dodaj komentarz
Goździki zapobiegają rakowi i psuciu się żywności
Goździki są najsilniej działającym przeciwutleniaczem wśród przypraw - donoszą hiszpańscy naukowcy z Uniwersytetu Miguela Hernandeza na łamach "Flavour and Fragrance Journal". Więcej >>>
(x / 2010-04-09 20:40:17)
dodaj komentarz
Sok z żurawin może przeciwdziałać próchnicy
Pijmy na zdrowie! Naukowcy amerykańscy odkryli, że sok żurawinowy zachowuje się jak Teflon uniemożliwiając bakteriom osadzanie się na powierzchni zębów, zaś niektóre składniki soku zapobiegają również namnażaniu się bakterii. Badacze mają nadzieję, że uda im się wyizolować te składniki i wykorzystać je w produkcji skuteczniejszych past do zębów lub płynów do płukania ust. (Źródło: Onet.pl)
(MałaMi / 2010-04-02 00:07:35)
komentarze [1] | dodaj komentarz
Optymizm chroni przed chorobami serca
Naukowcy amerykańscy odkryli, że najbardziej narażone na choroby serca są osoby nerwowe ze skłonnościami do depresji, podczas gdy optymizm i radość życia zmniejszają ryzyko zachorowania o 22%. Zdaniem badaczy, optymizm może chronić serce, ponieważ wiąże się z częstszym odpoczynkiem fizjologicznym oraz lepszą odpornością na stres i umiejętnością szybszego odzyskiwania równowagi po działaniu czynników stresogennych. (Źródło: Onet.pl)
(KaMa / 2010-03-08 16:08:36)
dodaj komentarz
Jemy coraz mniej cukru, ale i tak jesteśmy w czołówce UE
W 2009r. na jedną osobę przypadało nieco ponad 16 kg cukru rocznie i ten wskaźnik od kilku lat systematycznie spada - w porównaniu do 2008 r. spożycie było mniejsze o 3,5 procent. Wpływ na to ma "zmieniający się model żywienia", bo z diety eliminujemy cukier, a ponadto coraz mniej rodzin hołduje tradycji przygotowywania w domu przetworów, więc kupują mniej tego produktu - donosi Nasz Dziennik.
(x / 2010-03-04 13:39:53)
dodaj komentarz
Mango może hamować wzrost raka piersi
Smaczne i zdrowe. Związki zawarte w mango mogą hamować wzrost raka piersi i raka okrężnicy - wynika z najnowszych badań amerykańskich, o których informuje serwis internetowy EurekAlert i Onet.pl
Zobacz także:
> Ryż z mango
> Curry z mango, pomidorów i jogurtu
> Zupa bananowa z brzoskwinią lub mango i wiórkami kokosowymi
> Egipski koktajl z mango
(KaMa / 2010-01-17 15:36:07)
dodaj komentarz
Rezygnacja z mięsa i ryb kluczem do długowieczności
Naukowcy brytyjscy ogłosili, że kluczem do długowieczności może się stać rezygnacja ze spożywania mięsa i ryb. Według nich, ścisła wegeteriańska dieta, dzięki zmniejszonej zawartości protein i kalorii, spowalnia proces starzenia się i znacznie zwiększa szanse na dożycie do co najmniej 100 lat. Naukowcy już wcześniej przyznawali, że bardzo niskokaloryczna dieta, na poziomie około 60 proc. zalecanej normy, wywiera znaczący, pozytywny wpływ na zdrowie i długość życia. (Źródło: PAP, Nauka w Polsce)
(KaMa / 2009-12-13 10:21:58)
komentarze [3] | dodaj komentarz
Dieta bogata w białko, zwłaszcza zwierzęce, niezdrowa dla kości
Dlaczego na przykład złamania osteoporotyczne są stosunkowo rzadkie w krajach azjatyckich, jak Japonia, gdzie ludzie [...] prawie nie spożywają bogatych w wapń produktów mlecznych? Dlaczego w krajach zachodnich, w których konsumuje się najwięcej nabiału odsetek złamań osteoporotycznych jest jednym z najwyższych na świecie? Więcej >>>
(k / 2009-12-06 14:06:49)
dodaj komentarz
Składnik soi może pomóc w walce z rakiem
Zawarte w soi związki z grupy sfingolipidów mogą zapobiegać rozwojowi raka jelita grubego, a nawet znaleźć zastosowanie w jego leczeniu - sugerują badania amerykańskie. Artykuł na ten temat ukaże się w grudniowym wydaniu pisma "Cancer Research". Więcej >>>
(KaMa / 2009-11-30 19:42:41)
dodaj komentarz
Czerwone mięso zwiększa ryzyko raka
Mężczyźni, którzy spożywają dużo czerwonego przetworzonego mięsa są w większym stopniu narażeni na raka prostaty - potwierdzają zakrojone na szeroką skalę badania, które zostały opublikowane w "American Journal of Epidemiology". Więcej w portalu Onet.pl.
(Ewa / 2009-11-15 09:25:07)
dodaj komentarz
Co to jest natto?
Natto spożywane przez Japończyków, jest naturalnym produktem żywnościowym, dzięki któremu zawdzięczają oni swoją długowieczność i zdrowy wygląd. Jest to produkt otrzymywany z soi, którą w tradycyjny sposób poddaje się procesowi fermentacji; do gotowanych ziaren soi dodaje się pożyteczne bakterie Bacillus Natto. W trakcie procesu fermentacyjnego w masie sojowej wytwarzają się probiotyki - tak zwane dobre bakterie, które ułatwiają trawienie i przyswajanie składników odżywczych. Więcej >>>
(Monika Popek / 2009-10-24 11:08:35)
komentarze [1] | dodaj komentarz
Białe wino szkodzi zębom bardziej niż czerwone
Częste picie białego wina może niszczyć szkliwo zębów - fakt znany od dawna winiarzom i somelierom potwierdzają teraz badania niemieckie. Artykuł na ten temat zamieszcza "Nutrition Research". [...] Jeśli wino pijemy regularnie, całymi latami, to nawet mycie zębów nie może zapobiec szkodom. Co więcej, nadmierne szczotkowanie może wręcz pogorszyć sprawę i doprowadzić do większej utraty szkliwa. Zdaniem prof. Damiena Walmsleya z Brytyjskiego Stowarzyszenia Dentystycznego, trzeba dać sobie przynajmniej 30 minut zanim po spożyciu wina zaczniemy myć zęby. Pozwala to szkliwu nieco się zregenerować po ataku kwasów i przeciwdziała większej erozji podczas szczotkowania.
Źródło: http://wiadomosci.onet.pl/2064415,69,biale_wino_szkodzi_zebom_bardziej_niz_czerwone,item.html
(KaMa / 2009-10-24 11:00:54)
dodaj komentarz
"Pięć minut" dla mrożonek
Mrożone warzywa i owoce mogą mieć większą wartość odżywczą, niż świeże produkty dostępne w sklepach.
Najnowsze badania dowodzą, że większość mrożonek warzywnych i owocowych zawiera dużo witamin i minerałów, ponieważ rośliny są mrożone natychmiast po zerwaniu, podczas gdy świeże produkty trafiają do magazynów sklepowych ze sporym opóźnieniem, w związku z czym tracą sporą część witamin i innych substancji odżywczych. Więcej >>>
(wdech / 2009-09-20 22:05:03)
dodaj komentarz
Kociary, psiary i inni
Lekarze po raz pierwszy zbadali fenomen tak wielkiej miłości do stworzeń, że ludzie żyją pod jednym dachem z setkami psów, kotów czy papużek. "Animal hoarder" to osoba dotknięta obsesją na punkcie gromadzenia w domu zwierząt - czytamy w kiosku Onet.pl. Cały artykuł jest dostępny tutaj.
(KaMa / 2009-09-13 20:38:05)
dodaj komentarz
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
© 1999-2010 vege.pl
|